Mersin’de 13 kişinin öldüğü kaza: İddianamede ihmaller tek tek sıralandı

T24 Haber Merkezi 

Mersin’de 26 Mayıs’ta 13 kişinin hayatını kaybettiği zincirleme trafik kazasına ait Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığınca başlatılan soruşturma tamamlandı. Kazada, “tek ve asli kusurlu” olduğu belirtilen sürücü Ali Güler hakkında 22 yıl 6 aya kadar mahpus cezası istendi. İddianamede, kaza anı ve öncesine ilişkin ihmaller de sıralandı.

Mersin’de 13 kişinin hayatını kaybettiği, 34 kişinin yaralandığı zincirleme trafik kazasına ait tutuklu otobüs sürücüsü hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin vefatına ve yaralanmasına neden olma” kabahatinden 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nun Yenice Mahallesi mevkisinde 26 Mayıs’ta meydana gelen kazaya ait Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığınca başlatılan soruşturma tamamlandı.Otobüs sürücüsü tutuklu sanık Ali Güler hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin vefatına ve yaralanmasına sebebiyet vermek” kabahatinden 22 yıl 6 aya kadar mahpus cezası istemiyle hazırlanan iddianame, Tarsus 3. Ağır Ceza Mahkemesince kabul edildi.

“Hız kurallarına uyulmadı”

İddianamede, olay yeri inceleme, kaza tespit ve manzara inceleme tutanakları, isimli tıp raporları, müşteki beyanları, kuşkulu sözü ve takograf (hızölçer) raporu yer aldı.Bilirkişi heyetinin hazırladığı rapora da yer verilen iddianamede, olay yerinde yapılan inceleme, hava şartları, trafik seyri ve kazanın meydana gelme durumu dikkate alınarak “yolun ve havanın gerektirdiği sürat koşullarına uymadığı” gerekçesiyle kazada “tek ve asli kusurlu” tarafın otobüs sürücüsü Ali Güler olduğu belirtildi.

Araçta arıza tespit edilmedi

İddianamede, otobüste teknik ve fonksiyonel manada eksiklik olup olmadığıyla ilgili inceleme başlatılması için görevlendirilen uzman heyetinin raporuna nazaran de araçta lastik dahil mekanik ve elektrik kaynaklı arıza tespit edilemediği bildirildi.

Kaza anında 108 km sürat yapmış

Otobüs sürücüsünün şartlara uygun hareket etmediği anlatılan iddianamede, şu tespitlere yer verildi:”Bilirkişi heyeti tarafından belgeye ibraz edilen kazanın sebebine ait kati rapora nazaran, otobüs sürücüsü Ali Güler’in 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 52/1-B unsurunda düzenlenen ‘Sürücüler, suratlarını kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği koşullara uydurmak zorundadırlar’ kuralını ihlal etmiş olması nedeniyle kazanın gerçekleştiği bildirilmiştir. El konulan takograf verisine nazaran, kaza anında otobüs suratının saatte 108 kilometre olarak belirlenmiştir.”İddianamede, kazanın meydana geliş durumuyla ilgili tüm şartların titizlikle incelendiği belirtilerek, şunlar kaydedildi:”Şüphelinin havanın yağışlı olması, 108 kilometre süratle seyreden otobüsün kayıp denetimden çıkabileceğini öngörmesine karşın tedbirsizlik, dikkatsizlik, meslek ve sanatta acemilik, buyruk ve kurallara riayetsizlik göstererek, öngördüğü bu sonucun gerçekleşmeyeceğini düşünüp aracın suratını hava ve yol şartlarına düşürmediği belirlenmiştir. Evrak kapsamında kuşkulu Ali Güler’in ‘bilinçli taksirle birden fazla kişinin vefatına ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ suretiyle üzerine atılı hatası işlediğine dair kamu davası açılması için kâfi kuşku oluştuğu anlaşılmıştır.”

 

Ne olmuştu?

TAG Otoyolu’nun Yenice Mahallesi mevkisinde Star Diyarbakır firmasına ilişkin Ali Güler yönetimindeki 34 SD 8821 plakalı yolcu otobüsü, karşı şeride geçerek 2 araba ve 1 kamyona çarpmış, akabinde birebir bölgede bir kaza daha meydana gelmişti. Birinci kazada 13 kişi hayatını kaybetmiş, 34 kişi yaralanmış, başka kazada da 6 kişi yaralanmıştı. Tedavisinin akabinde gözaltına alınan otobüs şoförü Ali Güler tutuklanmıştı.

Bol ödüllü ‘Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri’ sinemasının konusu ne?

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir