Katliam gibi kazada 13 kişi ölmüş, 34 kişi yaralanmıştı! Şoförün cezası belli oldu

Kaza, 26 Mayıs’ta saat 19.00 sıralarında Yenice Mahallesi Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nda meydana geldi. Diyarbakır-İstanbul seferini yapan Star Diyarbakır firmasına ilişkin 34 SD 88 21 plakalı yolcu otobüsü, sürücü Ali Güler, direksiyon denetimini yitirmesi sonucu çelik bariyerleri yıkıp, karşı şeride geçti. Adana istikametine geçen otobüs, 01 DT 341 ve 01 ALU 521 plakalı arabalar ile 27 TD 342 plakalı kamyonla çarpıştı. Kazada 13 kişi ömrünü yitirirken, 34 kişi de yaralandı. Şoför Güler, gözaltına alınıp, tutuklandı.

İDDİANAME TAMAMLANDI

Kazaya ait Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturma tamamlandı. Otobüs sürücüsü tutuklu sanık Ali Güler hakkında ‘Bilinçli taksirle birden fazla kişinin vefatına ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ cürmünden iddianame hazırlandı. Güler hakkında, 22,5 yıla kadar mahpus cezası istemiyle hazırlanan iddianame, Tarsus 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nce kabul edildi. İddianamede, olay yeri inceleme, kaza tespit ve manzara inceleme tutanakları, isimli tıp raporları, hızölçer raporu, sanık tabiri ve müşteki beyanlarına yer verildi. İddianamede, otobüste teknik ve fonksiyonel manada eksiklik olup olmadığıyla ilgili inceleme başlatılması için görevlendirilen eksper heyetinin raporuna nazaran de araçta lastik dahil mekanik ve elektrik kaynaklı arıza tespit edilemediği belirtildi.

‘TEK VE ASLİ KUSURLU OTOBÜS ŞOFÖRÜ’

Bilirkişi heyetinin hazırladığı rapora da yer verilen iddianamede, kaza yerinde yapılan inceleme, hava şartları, trafik seyri ve kazanın meydana gelme durumu dikkate alınarak ‘yolun ve havanın gerektirdiği sürat koşullarına uymadığı’ gerekçesiyle kazada ‘tek ve asli kusurlu’ tarafın otobüs sürücüsü Güler olduğu vurgulandı.

İddianamede, “Bilirkişi heyeti tarafından evraka ibraz edilen kazanın sebebine ait kati rapora nazaran, otobüs sürücüsü Ali Güler’in 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 52/1-B hususunda düzenlenen ‘Sürücüler, suratlarını kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği koşullara uydurmak zorundadırlar’ kuralını ihlal etmiş olması nedeniyle kazanın gerçekleştiği bildirilmiştir. El konulan takograf verisine nazaran, kaza anında otobüs suratının saatte 108 kilometre olarak belirlenmiştir” tabirine yer verildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir