CHP Bursa’dan yeni müfredat tepkisi!

BURSA (İGFA) – CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Türkiye’nin eğitim sistemindeki ideolojik yaklaşımların çocukların geleceğini tehdit ettiğini belirtti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) açıkladığı ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne reaksiyon gösteren CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, eğitim sisteminin Mustafa Kemal Atatürk’ün “Eğitimdir ki, bir milleti hür, bağımsız, ulu, yüksek bir toplum halinde yaşatır yahut bir milleti kölelik ve yoksulluğa terk eder” kelamlarından uzaklaştığını tabir ederek, AK Parti’nin 22 yıllık iktidarı boyunca eğitimde yaptığı değişikliklerin öğrencileri mutsuzluğa, halkı ise yoksulluğa mahkum ettiğini belirtti.

Başkan Yeşiltaş, eğitim sisteminin temelini oluşturan öğrenci, öğretmen ve müfredatın ciddi ziyanlar gördüğünü belirterek, AK Parti’nin iktidara geldiği 2002 yılından bu yana 9 farklı Ulusal Eğitim Bakanı’nın vazife yaptığını ve sık sık değiştirilen lise ve üniversite imtihan sistemleri ile müfredatların eğitim sistemini istikrarsızlaştırdığını tabir etti. Yeşiltaş ayrıyeten, ÇEDES ve MESEM projeleriyle çocukların tarikat ağabeylerine ve ablalarına emanet edildiğini ve çocuk işçiliğinin devlet eliyle desteklendiğini kaydetti.

1921 yılında savaş meydanından gelip açılışını yaptığı Maarif Kongresi ile eğitim sistemini “ortak akıl” ile oluşturan Atatürk Türkiyesi’nin, Cumhuriyet’in 100. yılında, ilgili paydaşlar ve sivil toplum kuruluşlarına danışılmadan hazırlanan ve Cumhuriyet kıymetlerinin yok sayıldığı yeni müfredatı eleştiren Yeşiltaş açıklamasında, CHP Genel Lider Yardımcısı Suat Özçağdaş’ın “Bu haliyle, Türkiye’nin geleceğine hizmet eden bir eğitim programı değil, dindar ve kindar jenerasyonlar yetiştirme gayesinden bir gün bile vazgeçmeyen Adalet ve Kalkınma Partisi iktidarının çağ dışı eğitim manifestosudur” kelamlarına yer verdi. Yeşiltaş, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in eğitim sistemini “değerler” ismi altında radikal bir benlik üzerine inşa etmeye çalıştığını vurguladı.

“SORGULAYAN” JENERASYON YERİNE “BİAT EDEN” NESİL

Başkan Yeşiltaş, 22 yıllık iktidar boyunca laik ve demokratik eğitim sisteminden şuurlu bir halde uzaklaşıldığını, “bilim” yerine “ilim” temelli ve “sorgulayan” jenerasyon yerine “biat eden” bir kuşak yetiştirilmeye çalışıldığını söz ederek, “Seçim öncesi şahsen Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından lisana getirilen kamuda mülakatın kaldırılacağı kelamı AKP’in öbür birçok kelamı üzere seçim vaadi olarak tozlu raflarda kalmıştır. Hatta seçimlerden sonra tam aykırısı bir telaffuz geliştirilerek, yüzde 50 imtihan sonucu, yüzde 50 mülakat uygulamasının ülkemizin bekası açısından mecburî olduğu söylenmiştir. Buradan AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sormak istiyoruz. ‘Kamuda mülakat yapmak zorunda olmak hakikaten ülkemiz için bir beka sorunu mudur, yoksa çocuklarımızı kendi ideolojinize hizmet edecek formda eğitecek takımları kamuya yerleştirmek ismine AKP’nin bir beka sorunu mudur?”’ açıklamasında bulundu.

Eğitimde başarıyı sağlayan temel faktörün öğretmenler olduğunu vurgulayan Yeşiltaş, atama bekleyen 600 binden fazla öğretmen olduğunu ve Milli Eğitim Bakanı’nın 68 bin öğretmene gereksinim olduğunu söylemesine karşın yalnızca 20 bin öğretmen ataması yapıldığını belirtti.

Başkan Yeşiltaş, İstanbul’da, yabancı asıllı bir öğrencinin silahından çıkan kurşunlar sonucu hayatını kaybeden öğretmen İbrahim Oktugan’a atıfta bulunarak, şiddetin artık eğitime de sirayet ettiğini söz etti. Yeşiltaş, “Ülke kamuoyumuz bu atamaların yetersizliğini tartışırken, mevcut AKP hükümetinin artık öğretmenlerimizin can güvenliğini dahi sağlayamadığı İstanbul’da yaşanan çok acı bir olay ile gün yüzüne çıktı. Yıllarını eğitime ve çocukların gelişimine adamış olan İbrahim Oktugan öğretmenimiz, yabancı asıllı bir öğrencinin silahından çıkan kurşunlar sonucu ortamızdan ayrıldı. Bedelli hocamıza yönelik şiddet; hem eğitim topluluğumuz hem de ülkemiz açısından telaş vericidir” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir